Піца та здоров'я
Зміст
Піца та здоров'я
Піца як засіб від загару
Піца проти інфаркту
Піца і легені

 

Піца проти інфаркту 

Справжня італійська піца – це не фаст-фуд, а диво-засіб проти серцево-судинних захворювань. Недавнє дослідження показало, що споживання цього досягнення кулінарії зменшує ризик інфаркту більше, ніж в два рази.

Піца проти інфаркту  Таким чином, піца може опинитися ефективніше за медикаменти.   Тепер до раніше відомому «французькому парадоксу», суть якого в тому, що мешканці Франції, не дивлячись на дієту холестерину, рідко вмирають від інфарктів, додається «італійська загадка». Мало того, дослідження, проведені в США, показали, що при лікуванні серцевих захворювань плацебо може опинитися ефективніше за активні ліки. Про те, чому це відбувається, наш матеріал . По повідомленню SPIEGEL-ONLINE, вже кілька років тому було встановлено, що, так звана среднеземноморськая дієта істотно скорочує ризик розвитку серцево-судинних захворювань і запобігає інфарктам. Факти говорять за себе: на півдні Франції, в Тулузе, на 100 000 жителів – 53 інфаркти в рік.

У ЗМІ особливо багато пишуть, у тому числі і спекулятивно, про «французький парадокс». Згідно дослідженням, французи рідше вмирають від серцево-судинних захворювань, не дивлячись на те, що їх раціон базується на їжі з високим вмістом шкідливого холестерину, багатого насиченими жирами. Тепер, по повідомленню British Medical Journal, крім «французького парадоксу», з'явилася «італійська загадка». Італійська піца, на яку багато дієтологів і фахівці в області здорового живлення, дивилися з неабиякою часткою скепсису, була реабілітована і оцінена по гідності.

Італійські учені вивчили 507 випадків інфарктів і 478 контрольних випадків, тобто тих пацієнтів тих, що потрапили в клініку з діагнозами, які не мають відношення до захворювань серцево-судинної системи. Всі пацієнти були опитані з приводу їх харчових звичок. З'ясувався такий факт, що чим частіше пацієнти споживали піцу, тим менше був ризик гострого інфаркту. Навіть у тих любителів піци, які їдять її час від часу, ризик інфаркту, за оцінкою медиків, знижується на 22 %. При регулярному вживанні – на 38 %. А для тих, хто балує себе піцою двічі в тиждень, - на 56 %. Автори дослідження, опублікованого в журналі European Journal of Clinical Nutrition, вважають, що споживання в їжу піци – це своєрідний градусник, що показує, наскільки актуальні сьогодні традиційні італійські блюда. Вони також враховують при подальшій статистичній оцінці вже доведений у минулому корисний ефект складових піцу інгредієнтів. Але і при обліку цих чинників лікувальні якості піци зберігаються.

Піца проти інфаркту  Професор Д. Гомес-Арасена (J. Gomez-Aracena) з Університету Малага (Іспанія) припускає, що в першу чергу чудові властивості піци пояснюються високим вмістом лікопена, про користь якого говорять вже з 1997 року, в томатному соусі, яким щедро присмачується піца. Крім того, піца багата антиоксидантами, які не втрачають своїх властивостей при термічній обробці. М. Кедрик (M. Kendrick), британський експерт по питаннях живлення, робить акцент на іншому аспекті, що розкриває одну із сторін «італійської загадки». За його оцінкою, важливо, не те, що ми їмо, а як ми це робимо. Правда, цю думку важко визнати свіжіше. Відомо, що і у французів, і у італійців в порівнянні з північними народами, чисельності яких інфаркти наносять істотну утрату, особлива культура гастронома.

У південній свідомості їжа – це центральний і позитивний аспект життя людей, а не підрахунок необхідних для життя калорій. Зрештою саме такий підхід до живлення веде до високої концентрації гормонів стресу, а у результаті – до закупорки артерій і інфаркту.   Крім того, не тільки «південна» дієта хороша в боротьбі за здорове серце, але і плацебо. Головне – це регулярність прийому оного. По повідомленню nature.com, щоденний прийом плацебо зменшує ризик серцевих захворювань. При чому користь від такого лікування може опинитися ефективніше за прийом звичайних активних ліків. У дослідженні, проведеного Дьюкським Університетом (Дюргам, Північна Кароліна), взяли участь майже 7 600 пацієнтів, які брали участь в тестуванні експериментального препарату ARB, що знижує кров'яний тиск і що звужує кров'яні судини.

Пацієнти, які регулярно приймали пігулки, рідше опинялися в лікарні, ніж ті, хто порушував наказані правила прийому ліків. Причому, поза залежністю тому, що саме за пігулки – справжні ліки або плацебо-пустушка. Експерти висловили припущення, що ті, хто регулярно приймають ліки, також більшою мірою схильні вести правильний спосіб життя: займатися спортом, дотримуватися дієти і виключити шкідливі звички. Саме таке відношення до здоров'я виявляється ефективнішим за фізіологічну дію ліків.